onsdag 17 november 2010

Lillasystern som försvann

Tidigt en november morgon jag är vaken känner mig trött,jätte trött.

Det tog så där lång tid i går att somna som det gjort flera gånger nu.Jag har frågat min mamma om jag kommer att få träffa min lilla syster någon mer gång.

Inne i hjärtat känns det som att min lilla systers mamma ljuger och jag undrar så mycket varför jag inte får träffa min lilla syster ? I bland tänker jag på och undrar om min lilla syster är hos pappa när jag inte är där? Jag har sagt till min mamma att pappa kan inte laga mat åt mig samtidigt som han tar hand om lilla syster.

Jag tror inte pappa kan ta hand om oss båda. Jag har frågat mamma i bland tycker jag att mamma svarar tråkigt hon säger att hon inte vet. Men hon brukar säga till mig att jag är bra som jag är det brukar kännas bra.

Jag vill att min mamma skall ringa min lilla systers mamma och säga att hon måste sluta ljuga och att jag faktiskt vill träffa min lilla syster. Mamma har inte gjort det. Men jag vill det.


Mamma hon märkte att jag var ledsen i går när jag gick upp på toa hon kom in till mig och trollade blundstjärnor så viskade hon att hon tycker att jag är bra precis som jag är.

I morse sölade jag mig lite med kläderna och tandbortningen så där som jag brukar göra men i dag gick det rätt så fort ändå för mamma tjatade inte en enda gång.

Jag speglade mig och säger till mamma det känns konstigt i höger öga jag ser bara med halva. Mamma säger det kan nog vara för du nyss tagit på dig glasögonen.

När jag kommer till skolan in på lektionen och sätter mig i skolbänken så känner jag att jag har ont i huvudet jag vet inte vad jag tänker men jag tappar andan och kräks rakt ut över hela skolbänken.

När jag precis har kräkts klart så är den första jag tänker på min lilla syster.

Mamma kommer och hämtar mig i skolan vi åker hem vi äter lite frukost först sen latar vi oss och det känns inte som jag har så ont i huvudet.

Jag berättar för mamma hur det känns i hjärtat och jag frågar mamma om jag kommer att få se min lilla syster igen. Jag vill att mamma som brukar ordna allt skall ringa till min lilla systers mamma och säga åt henne.

Vi ligger på soffan så fantaiserar vi vi leker den leken fantasi leken säg en sak som jag skall tänka på i 20sek sen berätta vad du tänkte.

Den leken är kul vi fnissade och sen somnade vi en stund.

Mamma säger att det verkar som att jag har haft migrän.

Jag älskar min lilla syster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar