lördag 6 mars 2010

This is my life my friend !

GOTT NYTT 2010 vill jag önska alla läsare vänner och annat löst folk!

Denna vecka har varit en mycket händelserik vecka på många olika sätt med både mot och medgång. Men summan av kardemumman är att det är nu det nya året börjar ta fart.

En mycket god vän har hört mig säga ganska många gånger i ett par månader nu

-Det nya året har bara börjat och det är många dagar/ månader kvar på året det kommer finnas tid att fylla detta året med massa bra saker.

Så är det också och för mig /oss har det nya året böjat nu ! Det har hänt flera saker i veckan i mitten på veckan fick jag veta något som jag nog skulle kunna sagt för nåt år sedan det är för bra för att vara sant. Veckoslutet toppades av två minst lika positiva saker!

Men det finns inget som är för bra för att vara sant egentligen! Bra saker är bra saker och dem skall man ta tillvara på och inte tänka att det lurar något runt hörnet. Nää så levde jag och tänkte för några år sedan det var då och nu är nu!


Den fantatiska låten med Anna Bergendahl den säger så mycket den är så bra jag hoppas hon vinner melodifestivalen


del av texten

"I’m done, tipping on my toes, strike an iron adn attack my soul
Misty moon, you’re gonna see, I’ve got you blues to get on my feet

‘Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand
‘Cause this is my life, my friend, and I can’t be no one else

I don’t wanna run; I don’t wanna fight
I don’t wanna hide; I just wanna stay free, to be me
I don’t wanna win; I don’t wanna lose
I don’t wanna play; I just wanna remember, oh I’m my name

‘Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand
Oh, ooh-ooh-ooh-ooh-ooh-ooh
"

Gott nytt år allihopa och vet ni jag tänker fortsätta tänka på att ännu är det många långa månader kvar på detta året fullt med dagar att fylla med massa bra saker.

Bra saker är bästa medicin mot dåliga vibbar!

2 kommentarer:

  1. Vad underbart, så glad för din skull <3
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. :) Gott nytt år på er! 2010= bra år.
    Fin låt.
    Åsa

    SvaraRadera