söndag 24 januari 2010

pulkarace vinnare!

Pulka race i dag i stora backen många ungar var det och jag VANN! Ja helt klart vann jag för jag var den som vågade åka högst uppifrån med pulka. Dessutom hade jag roligare än vilken unge som helst i backen ett och ett annat blå märke har jag dragit på mig.

Jag är inte gammalmodig det känns bara så när jag ser barnen flyga fram på sina moderna plast grejer. Men senast inne är att åka Pingvinen hela vägen ned då är alla hjälpmedel överskattade det är bara att kasta sig på mage och glida nedför i full fart.



Det är så härligt med denna vintern för i år kan man verkligen säga riktig vinter som många har längtat och nu är den här.Snart är det vår så det gäller att passa på.

En hel eftermiddag i pulka backen med rykande choklad och smörgås är inte helt fel. Fler såna ser vi fram emot och kanske borde jag prova pingvinen innan snön smälter!

Det funderas mycket här hemma på hur det blir i morgon skolan finns inte kvar den har brunnit ned. Alla saker som fanns där som försvann.

Branden misstänkts vara anlagd och den som gjorde det antagligen så är den helt omedveten om konsekvenserna barn som gråter är ledsna deras skolarbeten, Deras böcker deras saker.Rädslan eller rättare sagt skräcken att det skall hända hemma också eller igen.

Kommunen har varit mycket bra med att lägga ut info på Webben till alla berörda det är riktigt bra det!

I morgon är en ny dag och framtiden står för våra fötter tänk vi har mer än elva månader kvar av det nya året än så länge har vi fyllt våra dagar med både sorg och glädje trots bränder och annat så har vi haft en bra start på året och fler bra dagar kommer det att bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar