lördag 30 januari 2010

Andra bullar och Snabba casch

Var och såg filmen Snabba Casch ! En okej film två timmar gick snabbt inte kissnödig en enda gång.Men kanske berodde det på att jag hoppade högt i biostolen.
Lite väl våldsamma scener för min smak. Men trevligt sällskap och en okej film på bio en lördag det är så man förgyller en lördag på ett bra sätt.

Penniclinet jag åt dem verkade inte bara vara snygga dem verkar ha fungerat i dag är tredje dagen efter avdlutad kur och ännu är jag symptom fri :-). Så alltså det går att se både bra ut och vara bra skenet bedrar inte alla gånger!

Häromdagen bakade vi chokladformar som det heter det låter gott och är gott men jag måste erkänna att vi tvivlade när vi hällde i smeten.



Det skrivs mycket om oseriösa grupper på Facebook det finns jätte många olika stoppa pedofiler,Hata pedofiler,Motverka våld,Hata män som slår kvinnor osv.

En del grupper har ju visat sig att de ändrat sitt syfte helt plötsligt men folk fortsätter att gå med i massa grupper dem inte har en aning om i en del grupper finns till och med dem som liksom utövar just det dem blivit medlem i för att motverka.

Själv gick jag häromdagen med i en grupp för Friends http://www.friends.se/.

Jag bjöd in över hundra kontakter i gruppen som så många av oss i vårt dagliga tal säger oss vara emot mobbing.

Inte många kontakter gick med i den gruppen och jag kan inte låta bli att faktiskt undra varför tar man inte ställning i en sån fråga?

När man går med i alla möjliga andra grupper som inte har säkerhet att gruppen verkligen står för det budskap dem förmedlar.

Men varför inte gå med i en grupp med något så viktigt som att motverka mobbing?

Undra sa Flundra!

1 kommentar:

  1. Jag måste vara ärlig och säga att jag inte ens läser inbjudningarna längre på Facebook. Raderar dagligen en massa förfrågnigar. Men självklart agerar jag mot mobbing och uppfostrar mina barn så gott jag kan så de lär sig att behandla sina medmänniskor på ett gott sätt.
    N1an

    SvaraRadera