lördag 6 februari 2010

Ugli och Sweetie

Lördag i dag Gympaträning för Lillstruttan och promenad för mig i det härliga vintervädret.





Jag gillar vintern som är och som har varit denna säsong visst sjutton har det även för mig känts mindre roligt att skrapa bilrutor på både in och utsidan och borstat av ton med snö på bilen tidigt på morgonen innan vi skall i väg till fritids och jobb. Men det är vinter på riktigt!

Egentligen hade jag en massa måste göra saker i dag i men det finns inte massa måsten bara borde och ordet borde finns ju inte i ordlistan det hänvisas vidare så jag gjorde det jag med jag hänvisade det vidare till framtiden eller så.

Vi laddade och hade lördagsmys på hög nivå testade ett par spännande citrus frukter Ugli visserligen gör den skäl för namnet speciellt snygg är den inte men den fick bra betyg gillar man citron och eller grape så gillar man Ugli sur men ack så god!

Sweetie visst den såg finare ut den smakade för sött det tyckte till och med lillstruttan.

Så ja vi säger nog sanningen skenet bedrar allt är inte alltid det det ser ut att vara!



Små saker Lyser upp i tillvaron!

Just för närvarnde är inte ljuset på min sida skulle man kunna säga . Häromdagen på jobbet så sprängdes ett lysrör precis ovanför mitt ansikte jag lärde mig det blir inte mycket kvar av ett lysrör när det sprängs i miljoner bitar och det smakar inte direkt bra med små kvicksilver kryddade glasbitar i munnen och det är inte skönt att ha det i ögonen heller.Jag trodde jag hade lyckats skölja ur det men nu några dagar senare så känner jag att så var det kanske inte. Tack och lov så har ögonen bra läkförmåga så inte sjutton borde jag behöva få pennicilin kur nr 6 iaf.

Nåja en ny dag i morgon och ny syn på den saken också fortfarande är det många månader kvar på detta året att fylla med bra saker!

1 kommentar:

  1. Testa Pomelo! Det är världens godaste frukt, ser ut som Sweetie men mycket större. Och smakar som inte allt för besk grape, och lite sött. Ibland är den rosa i fruktköttet och i bland gul, :)

    SvaraRadera