måndag 15 februari 2010

Som man ligger får man bädda eller som man bäddar får man ligga!

En av mina vad skall man säga slogans har under flera år och längre än så varit " Allt man gör kommer igen det tar bara olika lång tid innan det sker hämd behövs inte!"

Hämndlysten är jag inte jag aldrig förstått njutningen av hämd att själv orsaka någon annan smärta för att man själv har kännt så det ligger inte i min natur.

Det har funnits ganska mycket särskilt de senaste åren som jag har tagit illa vid mig av personer som har använts sig av mig som ett slags nedre trappsteg för att kunna känna sig duktiga själva och eller kanske för att inte våga lära känna sig själva? Vad vet jag ? Inte ens lönt att ödsla energi på. Just därför som jag har tänkt allt man gör kommer igen. Och senaste tiden har jag fått sett och hört ganska mycket recyling.



Antagligen är det väl så att just dem här som har behövt ett extra trappsteg för att känna sig lite bättre inte ens reflekterar över att det är just precis så att allt man gör kommer igen.


Men samma dag som jag beslutade mig för att inte vara det nedre trappsteget längre bestämde jag mig också för att sluta ansvara för andra än det som är viktigast i mitt liv dvs MIG och min DOTTER och ja min karl han är bra han reder sig själv så honom behöver jag inte ansvara för !

Hämndlysten är jag inte men jag erkänner att jag iaf ler emellanåt..

1 kommentar:

  1. Det är väl så sant att den som illa gör, han illa far. Förr eller senare.
    /Gunilla

    SvaraRadera